Over

De boekblogger

Mijn naam is Vivian, 23 jaar en boekenwurm in hart en nieren. Al van jongs af aan verslind ik elk geschreven woord dat me aanspreekt, waardoor ik als negenjarige al de meest exquise woorden kende en nooit in mijn leven een dt-fout heb gemaakt. Ik vind het heerlijk om door een boek te worden meegenomen naar een andere wereld en daar helemaal in op te gaan, om andere levens te leiden via de personages en gewoon te genieten van de kunst die literatuur kan zijn en de magie die het met zich kan meebrengen. Daarnaast vind ik buiten het lezen ook schrijven geweldig en schrijven over boeken en lezen dus al helemaal. Doordat ik een behoorlijk ervaren lezer ben – of zo beschouw ik mezelf tenminste – kan ik heel kritisch zijn op een boek en daar naar hartenlust hele pagina’s over doorgaan. Een boekenblog heb ik nooit eerder gehad, wel heb ik eigenlijk altijd wel boeken gerecenseerd op mijn persoonlijke blog Vivians Vocabulaire: ik vind echter dat boekrecensies op zo’n blog nooit echt aandacht krijgen omdat ze worden overschaduwd door andere soorten artikelen. Vandaar dat ik de sprong heb gewaagd en, ondanks alle hectiek in mijn dagelijks leven, heb besloten om een boekenblog te beginnen!

Ik ben vierdejaars  van de lerarenopleiding Nederlands en leer dus ook een hoop over lezen en literatuur dat ik graag in mijn recensies verwerk. Naast lezen en schrijven ben ik gek op tv-series, reizen, thee, winkelen, geschiedenis en paarden. Ik heb een chronische darmziekte en een aantal handicaps waardoor ik veel thuis zit – en dus altijd veel boekenvriendjes heb gehad, want echte vriendjes maakte ik niet zo gemakkelijk – en lekker veel kan lezen en schrijven. Ik kan echt een trol zijn als het op taalfouten aankomt, ik ben een krankzinnig kattenmeisje en je kunt mij heel gelukkig maken met muziek van Taylor Swift of Adele.

Qua boeken heb ik een vrij specifieke smaak: ik lees vooral graag boeken in het Young Adult- en New Adult-genre. Mijn favorieten zijn bijvoorbeeld Duizend stukjes van jou (Claudia Gray), Misschien ooit (Colleen Hoover), De Selectie (Kiera Cass) en Aan alle jongens van wie ik hield (Jenny Han). De laatste tijd lees ik vooral contemporary verhalen, maar fantasy of sciencefiction op zijn tijd vind ik ook leuk.

The Book Review

Er zijn onwijs veel boekenblogs op het internet te vinden, in Nederland alleen al. Dat is ook de reden dat ik tot nu toe enigszins huiverig ben geweest om mij in die hectiek te begeven: hoe zorg je als blogger dat je uniek blijft, dat je opvalt? Wat ik zie bij veel boekenblogs, is namelijk dat ze toch wel veel hetzelfde zijn. Veel young adults, veel chicklits en veel dezelfde soort recensies. Terwijl de boekenkritieken die ik zelf het meest apprecieer de recensies zijn die getuigen van kennis: waarin niet alleen een persoonlijke mening wordt gegeven, maar ook wordt gekeken naar de literaire kwaliteit van een boek.

Met The Book Review wil ik graag het beste van twee werelden combineren: mijn persoonlijke, ongezouten kritische mening gecombineerd met wat ik weet over literatuur en stijltechnieken. Recensies zoals je ze zou kunnen aantreffen in een literair magazine of in een krant. Eerlijk en kritisch. Daarnaast kun je hier ook terecht voor artikelen over boekennieuws en kritische besprekingen van ontwikkelingen inde boekenwereld, zoals een échte vergelijking tussen ebooks en geprinte boeken en een analyse van de komst van gratis ebook-diensten. Voor het recenseren van boeken heb ik soms recensie-exemplaren gebruikt, maar dit beïnvloedt mijn mening geenszins.

Mijn missie? Schrijven over boeken met net zoveel plezier als tijdens het lezen!

Recensiebeleid

Wil je dat ik een boek voor je recenseer? Houd dan alsjeblieft rekening met de volgende punten:

• Ik geef de voorkeur aan ebook-formats.
  • Ik deel mijn recensies exclusief op mijn blog: wel plaats ik ook altijd een link op Facebook, Twitter en Goodreads en verschijnt de conclusie op Bol.com.
  • Mijn recensies zijn altijd eerlijk en transparant, ook wanneer het recensie-exemplaren betreft.
  • Ik plaats de recensies nooit binnen een bepaalde tijd: door drukte en gezondheidsproblemen kan dit soms even duren.
  • Boeken die ik leuk vind, vallen vaak binnen de genres contemporary, historisch en romans (geen chicklits).

Alles op The Book Review is © Vivian van Leeuwen. Zowel tekst als beeld mag niet zonder schriftelijke toestemming worden overgenomen.

Privacybeleid

Versie 0.1
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 30 april 2018.

The Book Review vindt het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met uw persoonsgegevens.

Ik ben mij ervan bewust dat u vertrouwen stelt in mij. Ik zie het dan ook als mijn verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laat ik u weten welke gegevens ik verzamel als u mijn website gebruikt, waarom ik deze gegevens verzamel en hoe ik hiermee uw gebruikservaring verbeter. Zo snapt u precies hoe ik werk.

Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van The Book Review. U dient zich ervan bewust te zijn dat The Book Review  niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren.

The Book Review respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u mij verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

Gebruik van verzamelde gegevens

Gebruik van  diensten
Wanneer u zich aanmeldt voor een van mijn diensten vraag ik u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van The Book Review of die van een derde partij. Ik zal deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover ik beschik.

Communicatie
Wanneer u e-mail of andere berichten naar mij verzendt, is het mogelijk dat ik deze berichten bewaar. Soms vraag ik u naar de persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van The Book Review of die van een derde partij. Ik zal deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover ik beschik.

Ik verzamel gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in mijn bezoekers, zodat ik mijn diensten hierop kan  afstemmen.

Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van The Book Review of die van een derde partij. Ik gebruik deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Doeleinden
Ik verzamel of gebruik  geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij ik van tevoren uw toestemming hiervoor heb verkregen. Bijvoorbeeld het doorgeven van uw adres bij het winnen van een winactie.

Derden
De informatie wordt niet met derden gedeeld met uitzondering van webapplicaties welke ik gebruik ten behoeve van deze blog. Deze gegevens zullen enkel gebruikt worden ten behoeve van het doel van de betreffende applicatie en zullen niet verder verspreid worden. Verder kan in enkele gevallen de informatie intern gedeeld worden. Iedereen die door mij in vertrouwen wordt genomen, is verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Veranderingen
Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.

Keuzes voor persoonsgegevens
Ik bied alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op enig moment aan mij is verstrekt.

Aanpassen/uitschrijven communicatie
Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit mijn bestanden wilt laten halen, kunt u contact met mij opnemen. Dit kan via contact@thebookreview.nl.

De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op mijn en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.