Boekblogger goals: dit wil ik nog bereiken

onder Boekbloggen met 18 reacties op 24 maart 2016

Ik ben nog helemaal niet lang bezig met mijn boekenblog, maar het gaat al sinds het begin enorm hard en enorm goed! Ik geniet er met volle teugen van en vind het geweldig dat ik het nu al best ver heb geschopt met al die reacties, vermeldingen elders en bezoekersaantallen. Toch ben ik nog echt wel ambitieus: ik beschouw mezelf wel als een goede boekblogger, maar als ik naar anderen kijk – ik weet het, ik moet mezelf niet vergelijken – zijn er wel wat dingen die ik graag nog zou willen bereiken. Ik noem ze boekblogger goals: dingen waar ik een beetje naartoe werk, die ik echt heel gaaf zou vinden als ze me overkomen.

Manuscripten lezen

Zo af en toe zie ik berichten voorbij komen over dat boekbloggers proeflezer mogen zin voor langverwachte nieuwe boeken als het nog manuscripten zijn en eigenlijk lijkt het me best cool om dat ook eens te mogen doen. Ik snap wel dat je er dan nog niet te veel over mag loslaten, maar gewoon die primeur hebben, feedback geven zodat door jouw commentaar het boek misschien nog beter wordt… ja, dat lijkt me best tof.

Een quote aanleveren

Dit zou écht een droom zijn die uitkomt: een citaat uit een recensie van mij op de achterflap of de eerste bladzijde van een boek. Met naam en blogadres… o man, dat zou ik echt heel tof vinden. Dat je dan gewoon écht op of in dat boek staat, dat je speciaal gevraagd wordt om een quote aan te leveren… wauw! Ik doe echt een rondedansje als dat me gevraagd wordt.

Boeken onverwachts krijgen

Ik weet dat het voor sommige bloggers helemaal niet zo fijn is, maar ik wacht smachtend op de dag dat er onaangekondigd een recensie-exemplaar op de deurmat valt, geheel als verrassing. Natuurlijk moet je dan maar hopen dat het een tof boek is, maar het idee dat een uitgever mij en mijn blog dan goed genoeg kent of denkt te kennen om een boek toe te sturen en geneog vertrouwt op mijn recensies en het bereik van mijn blog… yes please!

Boekblogger goals

Events bezoeken

Auteurs mogen interviewen, verslag mogen doen van een event, betrokken zijn bij de organisatie… dat lijkt me echt heel erg gaaf. Ik bedoel, dan ben je soort van het gezicht van dat evenement en van de organisatie en gewoon de privileges die je dan eigenlijk hebt… zo cool. Of: zonder speciale rol wel uitgenodigd worden op toffe events, zoals bloggermeetings, boekpresentaties of auteursbezoeken.

Brainstormen met uitgevers

Ik weet dat ik me ook had kunnen aanmelden voor promotieteams of ambassadeurteams, maar dat ging ‘m toch niet helemaal worden. Het lijkt me wel écht heel cool om door uitgevers uitgenodigd te worden om met uitgevers te praten of om te kijken hoe het eraan toe gaat. Heb ik altijd al eens gewild, een kijkje nemen in de keuken van de echte boekenwereld!

Workshops geven

Een workshop boekbloggen? Een workshop fictie schrijven? Een workshop recenseren? Lijkt me zo tof om mijn kennis en vaardigheden op die gebieden door te kunnen geven!

Eigenlijk ben ik gewoon heel erg tevreden met mijn boekenblog en mijn huidige leven als boekbloggger! Ik denk dat deze dingen misschien vanzelf wel komen, of dat ik er op zeker moment zelf wat meer achteraan durf te gaan om deze dingen te mogen doen. Ik ben tenslotte al een gelukkige boekblogger, maar er zijn altijd dingen die me een nóg gelukkigere boekblogger zouden kunnen maken – zo bekijk ik het graag.

Wat zijn jouw boekblogger goals?

• Stiekem wil ik 1000 abonnees op YouTube!

• Ik zou stiekem nog heel erg willen groeien qua bezoekersaantallen, een boek willen schrijven én nog heel veel meer workshops mogen geven.

• Mooie doelen! Ik kan me in veel doelen wel vinden, maar bij mij zijn het nog dromen in plaats van doelen. Ik wil eerst nog zelf groeien als blogger en mezelf verbeteren. Een quote aanleveren voor in een boek lijkt me echt fan-tas-tisch <3

• Goh, klinkt het heel verkeerd dat ik niet echt goals heb maar vooral hoop dat ik op deze manier mag blijven bloggen én leuke contacten heb met volgers en collega-bloggers?

Daar is het mij immers in de eerste plek om te doen. Ik vind het heerlijk dat ik dat kan en mag doen en hoop dat dit zo zal blijven.

• Ik sluit me aan bij Liesbet! Ik heb eigenlijk weinig doelen voor mijn blog en zie het voornamelijk als een creatieve uitlaatklep en een visitekaartje voor mezelf. Ik blog met plezier en wil geen druk op mezelf uitoefenen om bepaalde doelen te verwezenlijken.

Workshops geven zou ik trouwens wel heel tof vinden, maar dat hoeft zeker niet perse over bloggen te gaan. Ik vind het gewoon sowieso erg leuk om voor een groep mensen te staan en ze iets nieuws bij te leren 😉

• Nee hoor, dat is juist heel erg fijn om er zo naar te kijken 🙂

• Dat zijn best wel mooie doelen 🙂
    Vooral het naar events kunnen gaan is voor mij een doel. Op de een of andere manier is dat tot nu toe steeds iets met geen prioriteit, als het gaat om energie en reiskosten en zo, maar het staat zeker op mijn lijstje met dingen waar ik eigenlijk meer aandacht aan wil geven. Net als workshops geven, dat lijkt me best gaaf om te doen!

• Dat zijn hele mooie doelen! Het liefst zou ik zelf binnenkort naar evenementen willen gaan. Tot nu toe blijf ik nog erg plakken achter mijn computer bij het bloggen, maar ik wil ook erop uit. Interviews doen, evenementen bezoeken, medebloggers ontmoeten. Misschien ben ik daar nu nog te klein voor als blog, maar dat lijkt me wel onwijs leuk.

• Dat zijn mooie dingen om naartoe te werken. Probeer me er zelf echter niet teveel mee bezig te houden, want als het me niet snel genoeg gaat dan gaat me misschien tegenstaan. Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen, dus mijn streven is om nog wat te groeien in views en lezers, en voor de rest wil ik gewoon gezellig een beetje meedoen met de rest 🙂

• Ik wil heel graag een eigen domein én meer contact met uitgevers. Maar dat laatste begint iets meer te komen de laatste tijd. Yay!

• Een quote van jezelf achterop een boek zien staat zou echt super zijn!

• Eigenlijk zo ongeveer elke Goal die jij beschrijft, zijn mijn eigen Goals haha. Ik ben ook nog niet zolang bezig, sinds 2 maart 2016 maar mag op zich echt niet klagen over mijn groei so far! Ik loop alleen altijd heel snel vast met mijn lay-out, ben snel ontevreden over mijn dan huidige lay-out en zit dan alweer snel te switchen haha. Ik heb een paar keer nu een recensie exemplaar ontvangen en zie dat echt als een enorme eer en vind dat absoluut niet iets wat vanzelfsprekend is. Ik ben elke keer flabbergasted als het gebeurt hihi. Uitgenodigd worden door uitgevers voor interviews, brainstorms en events lijkt me ook echt enorm gaaf en staat ook echt op mijn Dromen lijstje als boekblogger. Ik ben altijd trouw aan mezelf en eerlijk in mijn recensies of welk ander artikel dan ook online komt. Ik mail zelf niet om te vragen voor recensie exemplaren, want ik heb zoiets van: Als de tijd er is, dan vinden ze je wel 🙂 Ik vind het veel gaver als uitgevers je zelf ‘Zien en benaderen’ dan dat je je eigen blog onder hun neus duwt. Tuurlijk, dan duurt het ook langer eer ik bepaalde dromen verwezenlijk in mijn bloggers wereldje, maar het is voor mij wel veel bevredigender als ik het op die manier bereik. Dat is voor iedereen persoonlijk en anders, maar da’s mijn visie :). Ik blijf gewoon lekker doorgaan met bloggen, proberen te groeien en ik zie wel waar het schip strandt hihi. Als je er maar plezier in hebt toch? En dat heb ik in ieder geval zeker weten :D! Leuk artikel heb je geschreven!!

• En OMG JAAAAAAA een Quote uit een recensie op of in een boek tegenkomen van jezelf is ook echt een ultieme GOAL <3