Blogtour | Cover + titel reveal Vleugels Trilogie #3!

onder Nieuws met 0 reacties op 9 december 2017

De Vlaamse Vanessa Gerrits is absoluut één van mijn favoriete auteurs van Lage Landen-bodem: haar Vleugels Trilogie, over engel Lucy en Kraai Max die hopeloos verliefd worden en daarmee misschien we een hemelse óf helse oorlog veroorzaken, zijn zo onwijs mooi geschreven, met geweldige worldbuilding, toffe humor en aahh, natuurlijk heerlijke romantiek! Tweedehands Vleugels en Zilveren Vleugels heb ik compleet verslonden, en sinds deel twee kan ik al niet meer wachten op het laatste deel in de trilogie. En precies dát laatste deel komt nu steeds dichterbij! Want… ik heb vandaag de eer om, na de primeur van Emmy, een nieuw stukje van de cover en de titel te mogen laten zien!

Het derde deel verschijnt in de zomer van 2018 – duurt nog veel te lang, aahhh! – en zal eindelijk vertellen hoe het afloopt met de romance van Lucy en Max, met Lucy’s vleugels en met de staat van het Engelen- en Kraaienrijk. Ik moet bekennen dat ik niet meer helemaal goed weet wat er in deel twee is gebeurd, maar dat is alleen maar een mooi excuus om straks een zomerse leesmarathon te houden met deze supertoffe trilogie! Ik was in ieder geval al heel lang heel benieuwd naar het omslag: Vanessa ontwerpt de covers van haar boeken zelf en ik kwijl altijd een beetje – of een beetje boel – als ik de prachtige vormgeving van de eerste twee boeken zie, dus dat het mooi zou worden, leed niet echt twijfel. En het is ook absoluut adembenemend mooi! Zie hier… het nieuwe stukje van omslag + titel voor het ongetwijfeld verpletterende slotstuk!

Ik weet niet zo goed wat ik precies verwachtte van de cover, maar ik vind het er al wel HEEL tof uitzien! De kleur is weer onwijs mooi (met het goudgeel en blauwpaars van de eerste twee delen erbij wordt het nog mooier) en ik vind het heerlijk dat Max en Lucy nu samen op de cover staan. We zien nog niet heel veel, maar je krijgt al wel een beetje een idee van hoe het oorspronkelijke omslag eruit zal gaan zien en ik vind het tof! Bovendien lijkt het er heel erg op dat de titel Verstrengelde Vleugels gaat zijn, en hóe mooi is dat? Volgens mij wordt het een heel romantisch boek, maar Vanessa kennende kan dat zowel hartverscheurend-romantisch als hartverwarmend-romantisch zijn… hoogstwaarschijnlijk allebei. Misschien moet ik mijn hart maar alvast een beetje gaan pantseren.

Nieuwsgierig naar de rest van de cover en titel? Check dan morgen de blog van Audrey en overmorgen Vanessa’s eigen blog voor de complete onthulling van de titel en het omslag (en hopelijk een beetje informatie over de inhoud). Ik ben in ieder geval héél blij dat we nu iets  tastbaars hebben om ons op te verheugen – en bij te kwijlen.

Wat vinden jullie van de cover en titel?