Cover reveal | Het vervolg op Ster van Acht van Jennifer Murgia

onder Nieuws, Paranormal romance, Young Adult met 0 reacties op 19 juli 2018

Vorig jaar oktober verscheen bij Dutch Venture Publishing Ster van Acht, de Nederlandse vertaling van de YA-paranormal romance Angel Star van Jennifer Murgia. Dit magisch-romantische verhaal over beschermengelen, lotsbestemmingen, vorige levens, licht en duisternis, moed en liefde veroverde aardig wat lezersharten, en ook ik genoot ervan. Ondanks dat ik de schrijfstijl niet zo super vond en het verhaal soms een beetje aanvoelde als too much, was het wel interessant en mooi en werd ik al snel nieuwsgierig naar het vervolg. En dat vervolg gaat er ook in Nederland van komen! Dit najaar verschijnt het vervolg én slot van het Angel Star-tweeluik en in samenwerking met Dutch Venture Publishing en Jennifer Murgia mag ik het spetterende omslag onthullen!

Ster van Acht: hoe het allemaal begon

Teagan is zeventien en een eigenlijk heel normale tiener, behalve dan dat ze al sinds haar jeugd geplaagd wordt door duistere schaduwen en angstaanjagende nachtmerries. Wanneer ze op school de nieuweling Garreth ontmoet, merkt ze meteen dat er iets met hem is: niet alleen wordt ze hoteldebotel verliefd, ook lijkt hij wel érg geïnteresseerd in haar te zijn. Als de donkere schaduwen na Garreths komst het nog erger op Teagan gemunt lijken te hebben en er vreemde dingen beginnen te gebeuren met mensen op school, komt de waarheid al snel aan het licht. Teagan en Garreth zijn verbonden door hun lotsbestemming, maar wat betekent het om die te vervullen?

Geliefd

Jennifer Murgia is internationaal een geliefd indie-bestsellerauteur: Angel Star, geïnspireerd op de iconische Twilight-saga en vergeleken met de al even iconische Fallen-serie, verkocht ruim vijfduizend exemplaren in onder andere Duitsland, Polen en Hongarije. Een boek dat je, volgens Cyn Balog (auteur van YA-romans Sleepless en Fairytale), ademloos wilt verslinden tot en met het laatste zinderend spannende gevecht tussen goed en kwaad. En ook ik geef grif toe: de schrijfstijl mag dan misschien niet zoveel punten scoren, maar het verhaal is boeiend, intrigerend en smaakt absoluut naar meer.

Cover vs cover

Wisten jullie dat de originele covers van deze boeken heel anders zijn dan de Nederlandse omslagen? De Engelse zijn veel soberder, dreigender ook: door de duistere achtergrond en de scherpe aftekening van de symbolen lijken het bijna horrorachtige thrillers. Maar de Nederlandse omslagen zetten beter de sfeer neer en zijn door de mooie kleurtjes, het lettertype en het feit dat er echt veel te zien is op het omslag toch wat meer eyecandy-achtig. Meer mijn stijl, in ieder geval. Ik pak deze absoluut sneller op dan dat bij de Engelse covers het geval zou zijn.

Tijd voor de cover reveal!

Maar goed, genoeg gekletst… hier is ie! De omslag- en titelonthulling van de Nederlandse vertaling van Lemniscate, het vervolg op Angel Star/Ster van Acht van Jennifer Murgia:

Ik vind ‘m zó mooi! Mooier nog dan de eerste, eigenlijk. En de titels zijn ook zoveel mooier: een lemniscaat is een oneindigheidsteken, maar ik vind Cirkel der Oneindigheid echt veel mooier klinken – en duidelijker is het ook, want ‘’lemniscaat’’ is wel echt zo’n begrip dat je maar net moet kennen. De groene kleur vind ik ook erg mooi: er is wat minder afleiding doordat er geen stadsachtergrond is en de schitteringen vind ik er heel mooi bij passen. En Garreth… wow, die is echt een stúk aantrekkelijker op deze cover dan op dat van deel één! Past ook wel mooi bij de verandering die hij doormaakt nu, denk ik… tenzij het Garreth niet is. Tenzij het een zeker ander mannelijk hoofdpersonage is. Hmm… maar yeah, hij is vet mooi! Al vind ik het wel een béétje jammer dat Teagan dezelfde jurk draagt als op de eerste cover.

Cirkel der Oneindigheid

De zeventienjarige Teagan heeft het geluk dat haar beschermengel nu ook haar vriendje is. Teagans leven zou de hemel op aarde moeten zijn nu haar beschermengel Garreth in haar leven is en aan haar zijde leeft als mens. Maar als Garreth door zijn aardse bestaan iets té menselijk wordt, gebeuren er onverwachte dingen. Teagan beseft dat lang niet alles is wat het lijkt als oude vijanden plotseling toch meer met haar gemeen hebben dan ze had gedacht. In dit tweede en laatste deel van de serie komt Teagan erachter dat de engel die haar en de mensen van wie ze houdt kan redden misschien wel de engel is die ze altijd heeft gevreesd.

Klinkt spannend, niet? Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe dreigingen en uitdagingen in dit deel, want iets zegt me dat het spannender en sterker gaat worden dan deel één. Ik ben in elk geval al heel benieuwd! Cirkel der Oneindigheid is vanaf 8 oktober te koop en zal weldra te bewonderen zijn in de najaarsaanbieding van Dutch Venture Publishing. Tegen verschijningsdatum zal er ook een blogtour worden opgezet waar ik hoogstwaarschijnlijk deel van zal gaan uitmaken!

Hebben jullie Ster van Acht al gelezen?