Celebrate Books Box: de eerste YA-boekenbox!

onder Nieuws met 11 reacties op 11 maart 2016

Ik ben zelf helemaal niet bekend met het principe van een boekenbox, maar in het buitenland schijnt dit wél heel populair te zijn: een abonnement waarmee je elke maand één of meerdere boeken plus eventuele boekige goodies krijgt thuisgestuurd: een waar feestje voor boekenwurmen! In Nederland bestond er nog niet zoiets, maar daar is nu verandering in gekomen. Sandra van Celebrate Books introduceerde vorige week namelijk de Celebrate Books Box, oftewel de eerste Nederlandstalige én YA-gefocuste boekenbox!

Hoe werkt het?

Heel simpel: de Boekenbox verschijnt eens in de zoveel maanden (hoe vaak precies is me niet helemaal duidelijk) rond de 20ste van de maand. De inhoud bestaat in ieder geval uit een net uitgekomen Nederlandstalig Young Adult-boek (vertaald of oorspronkelijk Nederlands) plus 3 tot 5 goodies onder het mom van spreading the booklove! Het is elke keer een verrassing wat er precies in de box zit, dit blijft ook een verrassing en is voor iedereen die bestelt anders (afgezien van het boek als ik het goed heb). Elke box heeft bovendien een thema, zoals vaker het geval is bij deze boekenboxen.

Celebrate Books Box

De Book Box van april

Rond 20 april verschijnt de eerste Book Box, die je nu al kunt bestellen op de website. Voor €29,95 heb je dus een splinternieuw boek én een aantal leuke cadeautjes. Het thema is Fandom: het boek heeft daar dus mee te maken en ook de goodies (hmm… *denkt aan het Professional fangirl-telefoonhoesje van Blossom Books). Overigens bestel je elke box opnieuw, dus als het thema je een keer niet aanspreekt ben je tot niets verplicht!

cb-boek-box-fandom-v2

Wat denk ik ervan?

Ik vind het een superleuk initiatief en heb de box inmiddels besteld. Ik vind het wel een beetje tricky omdat het zomaar kan zijn dat het een boek is dat je zelf nóóit zou hebben gekocht (dat je het al hebt kan bijna niet aangezien het zo nieuw is) maar dan heb je altijd nog de goodies. Ik wil het in ieder geval een keertje uitproberen en uiteraard reviewen op mijn blog: daarna ben ik heel benieuwd of ik hem vaker wil ontvangen!

Wat vind jij van de Celebrate Books Box?