Confess van Colleen Hoover wordt een tv-serie!

onder Nieuws, Verfilmingen met 3 reacties op 9 maart 2017

Een tijdje geleden las ik Oprecht, de Nederlandse vertaling van Confess van Colleen Hoover (verschenen bij Zomer & Keuning). Hoewel ik het lang niet zo mooi vond als Misschien Ooit, genoot ik wel enorm van het verhaal en de motieven van kunst en oprechtheid die erin zaten. Colleen heeft namelijk een hele mooie schrijfstijl, vertelt verhalen die je van begin tot eind meeslepen en die hartverscheurend echt zijn. ik was dan ook razend enthousiast toen ik onlangs ontdekte dat er een tv-serie van Confes in productie is!

Waar gaat Confess over?

Confess of Oprecht vertelt het verhaal van Auburn, die voor kunstenaar Owen gaat werken om geld te verdienen zodat ze kan bewijzen dat ze een goede moeder is voor haar jonge zoontje. Maar Owen heeft een roerig verleden en een al even roerige reputatie, en Auburn weet niet of het wel zo wijs is om zich met hem in te laten – helemaal niet als ze hopeloos verliefd op hem wordt. Maar er is iets wat de twee aan elkaar bindt: misschien is het hun ingewikkelde geschiedenis of hun eerlijkheid, misschien is het wel meer dan dat: ze kunnen er in ieder geval maar moeilijk weerstand aan bieden. Ook al is hun omgeving er allesbehalve blij mee…

Hoe zit dat met die tv-serie?

De serie wordt momenteel gemaakt door productiemaatschappij Awestruck en zal te zien zijn via de go90-app: dit is een soort Netflix maar dan helemaal gratis! Momenteel is dit alleen nog beschikbaar in Amerika, maar er wordt aan gewerkt om het aanbod van de app ook internationaal beschikbaar te maken – bijvoorbeeld via Netflix. Colleen is zelf nauw betrokken bij de productie van de serie en schrijft op haar website hoe enthousiast ze is over alle ontwikkelingen. Er zijn wat veranderingen, bijvoorbeeld wat locaties en de karakters betreft, maar geen grootse plotwendingen – gelukkig.

Wie zitten er in de cast?

Colleen is nog wel het meest enthousiast over de acteurs en dat kan ik goed begrijpen! Katie Leclerc (Switched at Birth) speelt Auburn en Ryan Cooper (One Life To Live) speelt Owen. Andere rollen zijn voor Lukas Gage (Adam) en Rocky Myers (Trey). Maar eerlijk? Ik ben vooral enthousiast over Katie en Ryan, want ik denk dat ze perfect bij de personages passen en ik vind het leuk dat ze niet zo bekend zijn, want dat geeft ze juist meer gelegenheid om zich de rol eigen te maken. En ze lijken ook nog eens best wel goed op wat ik me van Auburn en Owen had voorgesteld!

Ben ik enthousiast?

JA! Oké, het boek had zwakke punten maar ik vond het verhaal mooi, en ik vind het al überhaupt tof dat er een serie wordt gemaakt van een Hoover-boek, want zij mag wat mij betreft echt veel meer aandacht en bekendheid krijgen. Ik vind het tof dat de serie straks via een jong en gratis platform te bekijken is en het heeft allemaal iets heel fris en veelbelovends, en daar hou ik van! Op Twitter en Instagram worden veel leuke behind the scenes-foto’s gedeeld en er zijn ook al wat scènefoto’s uitgebracht. En die zien er goed uit!

Het is jammer dat er nog niets bekend is over een releasedatum, maar ik ben in ieder geval al superbenieuwd!

Bron informatie: Colleen Hoover website

Bron beeld: IMDB