Vanaf 28 januari op TLC: Younger

onder Verfilmingen met 3 reacties op 26 januari 2016

Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden het boek Younger van Patricia Redmond Satran recenseerde, over een veertigjarige vrouw die deed alsof ze twintig was om een kans te krijgen op de carrière en eigenlijk het leven van haar dromen? Ik wist toen al dat er een serie was gemaakt door de mensen die ook achter Sex and The City zaten, gebaseerd op het boek. Maar ja… Er was nog geen Nederlandse zender die de serie zou gaan uitzenden en dus moest ik wachten. En nu is daar verandering in gekomen, want TLC heeft de rechten voor de serie aangekocht!

De serie en het boek gaan allebei over een vrouw van in de veertig die na haar scheiding een beetje met haar ziel onder de arm loopt. Ze gaat op zoek naar werk in de uitgeversbranche, maar blijkt allang niet meer in die leeftijdsgroep te passen – hoewel een bijzonder knappe kerel daar anders over lijkt te denken. Na een make-over kan ze echter toch best wel doorgaan voor 26 en ze bemachtigt ook nog eens de baan van haar dromen. Maar hoe lang kan ze het volhouden om zich jonger voor te doen en wat doet dat precies met haar?

Younger

Ik vond het boek best leuk: niet echt bijzonder en het was waarschijnlijk meer bedoeld voor een wat oudere doelgroep, maar de feministische en individualistische thema’s spraken me wel aan. Om die reden (en ook vanwege de uitgeverswereld en de rol van Hilary Duff) ben ik wel van plan om de serie te gaan kijken. Deze is inmiddels in Amerika al aan een tweede seizoen toe. Ik kan op internet heel weinig vinden over verschillen tussen het boek en de serie: wel zijn er volgens mij wat namen veranderd en wat personages samengetrokken. Misschien wordt het wel typisch zo’n serie die alleen maar uitgaat van het uitgangspunt van het boek, maar misschien wordt het ook juist wel leuk.

Younger is vanaf donderdag 28 januari wekelijks om 21:30 te zien op TLC. Ga jij kijken?