Jojo Moyes kondigt After You aan

onder Verwacht met 4 reacties op 28 augustus 2015

De boeken van Jojo Moyes zijn geweldig romantisch en emotioneel, heb ik wel ontdekt na het lezen van Voor jou en De laatste liefdesbrief. Onlangs werd er al aangekondigd dat Voor jou verfilmd ging worden met in de hoofdrollen Emilia Clark (Game of Thrones) en Sam Claflin (The Hunger Games: Catching Fire) en nu is het nog niet zo lang geleden ook bekend geworden dat in september een VERVOLG verschijnt op Voor jou. Hoe dat in elkaar zit, lees je in dit artikel! Let op: spoilers over Voor jou.

After You

After You speelt zich af in de periode na Voor jou (Me Before You) wanneer Lou alleen is achtergebleven na de dood van Will. Er is heel weinig bekend over de synopsis, maar we weten in ieder geval dat het gaat over haar nieuwe leven en over hoe het verder gaat met de families van Will en Lou. Het verschijnt 24 september in Groot-Brittannië: uitgeverij De Fontein heeft de vertaalrechten al aangekocht, maar een titel of omslagontwerp zijn nog niet bekend gemaakt.

Jojo Moyes zegt op haar website dat ze helemaal niet van plan was een vervolg te schrijven, maar dat haar vingers toch begonnen te jeuken om dat te doen toen ze bezig was met het filmscenario en op de set rondliep. Ze wilde zich toch weer graag onderdompelen in de wereld van het verhaal en in de levens van Will en Lou, en dus besloot ze het gewoon te doen.

After You aankondiging

Is het verstandig?

Ik ben helemaal verliefd geworden op Voor jou en ben wel een beetje huiverig voor dit vervolg. Aan het einde was het verhaal namelijk helemaal netjes af en klaar en ik bleef niet echt met vragen zitten: ik kon alles zelf invullen en vond het juist mooi dat er dingen open werden gelaten over de families. Voor jou is niet geschreven met de gedachte dat er een vervolg zou komen en daarom vind ik het een klein beetje jammer dat Moyes toch heeft besloten die deur, die ze zorgvuldig en tevreden dicht had gedaan, weer open te doen. Ergens ben ik een klein beetje bang dat het vervolg het gevoel en het idee van deel één gaat verpesten.

Maar tegelijkertijd ben ik uiteraard ook heel benieuwd, want tja… ik wil toch wel graag weten hoe Lou omgaat met het verlies van Will en hoe ze haar nieuwe leven leidt, of ze weer liefde vindt en of het goedkomt tussen haar en haar ouders. En ik ben vooral erg benieuwd hoe het gaat met de ouders van Will en met zijn zus, en misschien zelfs wel met Rupert en Alicia. Ik ben in ieder geval benieuwd wat voor verhaal het wordt en ik hoop dat we een kijkje krijgen in de niet-belichte scènes uit Voor jou, dus dat we Will toch weer kunnen zien. Hopelijk wordt het een mooi boek!

Kijk jij uit naar dit vervolg?