Leuke app: The Hunger Games Adventures

onder Apps en websites met 1 reactie op 12 februari 2016

Het is alweer een hele tijd geleden dat de eerste film van The Hunger Games in de bioscoop verscheen en ongeveer gelijktijdig met die release bracht Funtactix een mobiele game uit geïnspireerd op de film, met een gameplay die precies gemaakt was naar de sets en acteurs uit de film. Het spel is te spelen via Facebook en op de meeste mobiele apparaten van Apple en Android  en loopt nog steeds goed. Ik speel het al een behoorlijke tijd en eigenlijk is het een hele leuke game voor liefhebbers van de Hunger Games-franchise. Ik neem het spel eens onder de loep!

The Hunger Games Adventures is een simulatiespel waarin je je uiteraard in de wereld van Panem bevindt. Je kunt je eigen personage in het spel creëren, een naam geven en het uiterlijk op elk gewenst moment veranderen door kleding en kapsels te kopen met munten of spotgaaienspelden die je in het spel verdient. Waar het eigenlijk over gaat, is min of meer de koers van de boeken en films. Het begint kort voor de Trekking van de 74ste Hongerspelen en de huidige versie eindigt bij de start van de Kwartskwelling. Je speelt dus door het verhaal heen en ontmoet zo ongeveer alle personages die ook in het bekende verhaal terugkomen. In je Forest Escape, oftewel je kamp, moet je allerlei dingen bouwen om aan energie, munten en grondstoffen voor missies te komen en die missies krijg je dus van de verhaalpersonages. Dat kamp kun je steeds uitbreiden met nieuw terrein en je kunt het ook opleuken met decoratieve meubelstukken en flora en fauna. Je verdient vrij makkelijk geld, maar de spotgaaienspelden – die je kunt gebruiken om je kamp uit te breiden, wachttijd te versnellen of spullen te kopen – krijg je niet zo snel en moet je dus zuinig op zijn.

The Hunger Games Adventures

Wat er nou zo leuk is aan het spel? Het verhaal! Je speelt dus eigenlijk door de hele plot heen, alleen is deze veel en veel uitgebreider. Je speelt in hoofdstukken en elk hoofdstuk heeft een bepaald thema en je moet steeds personages helpen. Zo ontmoet je alle bekende figuren: Rue, Finnick, Johanna, Beetee, Cinna, Caesar en ook personages die verder niet in de films of de boeken zitten maar wel heel leuk zijn. Niet alle hoofdstukken zijn even interessant en soms wordt het een beetje té langdradig, maar het is elke keer wel heel leuk om te zien hoe de bekende filmscènes nu in het spel verwerkt zitten. O ja, en wat het ook leuk maakt: vanaf het eerste moment is er een mysterieuze figuur die jou als speler betrekt bij de ophanden zijnde revolutie. Als je alle films hebt gezien en het spel gaat spelen, weet je dus al zo ongeveer wat er gaat komen maar het is wel heel tof om eraan mee te doen zeg maar.

Ik wacht met smart op de nieuwe update, want zoals ik al zei is het nog niet verder gekomen dan de Kwartskwelling en het lijkt me superleuk om door de gebeurtenissen van daarna en van boek 3 heen te spelen. Hopelijk komt die update snel! In de tussentijd kun je je overigens vermaken met zijdelingse en tijdelijke missies, maar dat is natuurlijk lang zo leuk niet.

THG

Had jij al eens gehoord van dit spel?