Superfijne site: Boekvinder!

onder Apps en websites met 4 reacties op 10 juni 2016

Het is een welbekend probleem bij boekenwurmen: je hebt net een fantastisch boek uitgelezen en zowel Goodreads als je (digitale én fysieke) boekenkast staren je aan in afwachting van die o zo belangrijke en o zo moeilijke keuze: welk boek ga je nu lezen? Welke wereld ga je nu binnentreden, welke personages ga je nu ontmoeten? En hoe moet je die keuze in hemelsnaam maken? Via Goodreads? De bibliotheek, de boekhandel, boekenblogs? Je vrienden? Oké, daar kun je wel tips vandaan halen, maar als je het nou écht niet meer weet, als je nou écht een boek zoekt dat bij je past? Wat dan? Daar heeft boekenblogger Marcia nu een geweldig antwoord op: Boekvinder!

Quiz met boekentip

Wie niet van lezen houdt, heeft het juiste boek nog niet gevonden: dat is Marcia’s motto en ze heeft het tot haar afstudeermissie gemaakt om een tool te ontwikkelen waarmee iedereen dat juiste boek kan vinden. Je bent dan niet meer afhankelijk van je eigen wispelturigheid of van andermans tips: je doet gewoon een klein quizje over je leesvoorkeuren en hoppa: een persoonlijk boekadvies! Je kunt de quiz zo vaak doen als je wilt en uitgaan van je algemene voorkeuren of per keer kijken waar je zin in hebt. Misschien komen er boeken uit die je al gelezen hebt (goed excuus voor een re-read!) of misschien ontdek je wel echte pareltjes! Je kunt je resultaten ook delen op sociale media en je hebt tal van mogelijke uitkomsten omdat de combinaties van antwoorden steeds nieuwe boeken opleveren!

Boekvinder

Extra’s

Daarnaast heeft de site nog andere leuke content: een fotoreeks bijvoorbeeld, waarin lezers laten zien welk boek iedereen volgens hen gelezen zou moeten hebben: leuk als je op zoek bent naar tips van fervente lezers! Maar ook een maandelijkse boekentip van Marcia in de vorm van een superleuke infographic (liefde voor infographics!) en korte recensies. Ter promotie van de site maakt ze op haar YouTubekanaal ook hele leuke filmpjes. Een supertof geheel dus, waar je echt lekker op kunt rondsnuffelen om tal van mooie boekentips te vinden!

Ga jij Boekvinder gebruiken?