Review: Celebrate Books Box 1 & 2

onder Bookcandy met 4 reacties op 5 juli 2016

De Celebrate Books Box is inmiddels een begrip in de Nederlandse YA-wereld: het is de eerste boekenbox in Nederland die eens in de 2 à 3 maanden een pakket verstuurt naar abonnees met daarin een splinternieuw Nederlandstalig of vertaald boek plus allerlei goodies rondom een thema. Er zijn inmiddels twee boxen geweest die allebei compleet zijn uitverkocht: nummer 3 komt in september, maar voor die tijd leek het me toch wel tof om even te kijken naar wat we nu hebben: hoe vind ik het concept van de Celebrate Books Box na 2 exemplaren?

Celebrate Books Box 1 en 2

Box 1: Fandom

De eerste box met het thema Fandom werd ergens half april verstuurd en bevatte Carry On van Rainbow Rowell, een miniposter met een quote uit Fallen gesigneerd door auteur Lauren Kate, een muziekdoosje, een Harry Potter-ketting, een door Emmy getekende poster van fandomlanden en een hoop promotiemateriaal. Ik vond het vooral heel leuk om te zien wat er allemaal in zat, maar achteraf vond ik de inhoud van deze box niet heel spectaculair: het boek wel, maar de goodies vond ik eigenlijk niet écht veel aan. Maar goed, het was dan ook de eerste box dus ik kan me goed voorstellen dat alles nog een beetje verkend en ontdekt moest worden qu mogelijkheden en reacties.

Box 2: Reaching for the stars

Over deze box, die vorige week (begin juli) binnenkwam met het thema Reaching for the Stars, was ik véél enthousiaster! Het boek dat erin zat, was Eenzaam en extreem ver weg van Katie Ling, waar ik stiekem toch wel heel benieuwd naar was (en wat me in ieder geval toffer leek dan Carry On). Daarnaast zaten er echt héél veel goodies in die ik allemaal echt heel leuk vond! Een mok, een superleuke canvas tas, een aantal boekenleggers, een postertje gesigneerd door Katie Ling, glow in the dark-sterren, stickers en een zomerbingo: superveel dus en allemaal ook echt leuk! Het was echt een soort cadeautje om het allemaal open te maken en ik werd steeds enthousiaster. Ik ben heel blij dat ik deze box ook besteld had en mijn lichte teleurstelling omtrent de eerste box is er compleet mee goed gemaakt.

Eindoordeel

Hoewel de eerste box niet heel bijzonder was, vond ik de tweede box wél echt heel erg leuk. Het thema van de box moet ook maar net je ding zijn natuurlijk: ik denk dat het daar ook echt mee te maken heeft hoe leuk je het vindt. In ieder geval vond ik de tweede box wel echt het geld waard omdat het spulletjes zijn die je ook echt kunt gebruiken. Conclusie: ik vind dat ze goed bezig zijn! Er zit enorm veel verbetering in de tweede box in vergelijking met de eerste en hoewel je, zoals ik al zei, toch steeds weer moet afwachten of het allemaal wel je ding is, denk ik dat dit een goede maatstaf is voor de volgende boxen. Ik blijf ze in ieder geval wel bestellen denk ik, want ik ben erg benieuwd wat er nog meer gaat komen! Het thema van de volgende box is in ieder geval Midnight Mystery… daar heb ik dan weer iets minder mee, maar goed. We zullen het gaan zien!

Wat vind jij van de Celebrate Books Box?