Mijn Spread the Booklove-wishlist

onder Bookcandy, Verlanglijstjes met 4 reacties op 12 augustus 2017

Kennen jullie Spread the Booklove al? Dit is de webshop van uitgeverij Blossom Books waarin ze non-boekproducten verkopen: boekenleggers, linnen tasjes, mokken en nog veel meer. Ontzettend leuk om je interieur mee op te vrolijken, om mee te laten zien dat je van top tot teen een boekennerd bent en om je bibliofielenhart bij op te halen! Een tijdje terug kocht ik al de Boekstagramkaarten en deze gebruik ik inmiddels met veel plezier bij het maken van boekfoto’s, en ook de sticky bookmarks heb ik in een laatje liggen (al doe ik daar eigenlijk niks mee, ik ben niet zo van het stickertjes plakken in boeken). Maar ze hebben nog zó veel andere toffe dingen dat ik het laatst echt niet kon laten om even in een gestolen momentje rond te neuzen in de shop en een wishlist te maken. Iets met boekige koopwoede…

T-shirt: Talk nerdy to me

Dit biologisch gemaakte shirt is ZO LEUK! Ik vind het er echt heel hip en vrolijk uitzien, met een toffe pasvorm, een vrolijk design en natuurlijk de toffe quote! Het shirt kost €20 en is verkrijgbaar in S, M en L en ik vind het echt superschattig. Geen idee of het mij zou passen met mijn proporties en figuur, maar ik denk dat dat wel losloopt en het is ook heel leuk te combineren met jeans, een rok of eigenlijk wat dan ook. Ben benieuwd of deze gaat bevallen wanneer ik ‘m gekocht heb!

Etui: I’d rather be reading

Dit lijkt me zo’n handig ding! Het is gewoon een simpele etui, verkrijgbaar in verschillende maten, maar ik vind de quote erg leuk en het lijkt me ideaal om mijn ereader of iPad Mini, een notitieboekje en mijn telefoon in mee te nemen als ik naar school of ergens anders naartoe ga. Degene die ik wil is middelgroot en dus groot genoeg voor deze spulletjes, maar hij is er ook in een groter formaat zodat je er echt een boek in kunt meenemen (dan kost ie €12,50) of een slagje kleiner, waardoor je het etuitje goed kunt gebruiken als portemonnee (€4,50). Dit medium-sized exemplaar kost €7,50, mooi in het midden dus! Ik denk dat ik deze zomaar eens zou kunnen gaan aanschaffen voor het nieuwe schooljaar…

Boekenleggers

De magnetische boekenleggers zijn zó leuk en zó handig! Ze zijn klein en clippen heel makkelijk vast aan de bladzijde, zodat je ze nooit kwijtraakt en ze niet uit je boek kunnen vallen. Voor de super-schappelijke prijsjes van €2,75 heb je superleuke bladwijzertjes met quotes als Allergic to reality, I only date fictional characters, Books are the new black, Ask me about the book I’m reading, Professional fangirl en Cliffhangers are so… Serieus, ik vind dit de leukste boekenleggers óóit. En ik wil ze allemaal.

Notitieboekjes

Sinds enige tijd verkoopt Blossom Books ook bullet journals: de zogeheten notitieboekjes die je kunt gebruiken als planner, agenda en eigenlijk vooral als van alles en nog wat-boekje. De pagina’s zijn niet gelijnd, maar hebben kleine, bijna onzichtbare ‘’dots’’, zodat je mooie lijnen kunt tekenen zonder dat de achtergrond storend is. Er zijn nu twee bullet journals en ik val echt in katzwijm elke keer als ik het appeltjesgroene en heerlijk roze design zie! Het roze boekje heeft Get Shit Done als opdruk, lekker motiverend dus, en het groene boekje Once Upon A Time… waardoor ik meteen zin krijg om het boekje te gaan gebruiken voor al mijn verhalen. Ik twijfel nog omdat ik niet zeker weet of ik de stipjes fijn zal vinden, maar ik wil het wel graag gaan uitproberen. De boekjes kosten €10 per stuk, spotgoedkoop in vergelijking met andere bullet journal-webshops!

Credits foto’s: Blossom Books

Blossom Pillow: Bibliophile

Over verliefd worden gesproken… hóe tof is dit kussensloop wel niet?! Het roept gewoon mijn naam elke keer als ik het zie, want het is me op mijn lijf geschreven. Ik hou van schattige kussens en ik ben absoluut een bibliofiel, dus dit sloop wil ik vroeg of laat absoluut hebben om op mijn bed te kunnen leggen en voor boekfoto’s te kunnen gebruiken. En laat ik er dan maar meteen nog eentje bij nemen, want die met I read past my bedtime is ook wel erg leuk. Die kost overigens wel wat meer: Bibliophile is verkrijgbaar voor een tientje, Bedtime wordt de jouwe voor €12,50.

Book Jar: Personal Library Fund

Echt hoor, Blossom Books lijkt gewoon precies te weten waar mijn boekenhart behoefte aan heeft. Kennen jullie het idee van zo’n book jar? Je kunt er geld in stoppen om boeken mee te kopen, maar je kunt zo’n glazen pot ook gebruiken voor allemaal losse briefjes met boektitels erop, dan wordt het een TBR Jar. En precies dat zou ik met deze pot (die maar €4,95 is!) willen doen, want ik vind het soms zó lastig om te kiezen wat ik wil lezen en dan zou zo’n pot best kunnen helpen denk ik. Natuurlijk weet ik dat je dit ook gemakkelijk zelf kunt maken met een oude jampot en wat versierinkjes, maar deze is ook wel érg leuk!

Tissuedoos

Deze ga ik eerlijk gezegd voorlopig nog niet kopen, want mijn tissuedoos staat in de badkamer en daar heb ik een zwart-wit interieur, dus de tissuedoos is ook heel schattig zwart met witte bloempjes. Maar deze tissuedoos met quotes erop die te maken hebben met ugly crying is ook wel heel erg leuk! Het ding kost maar €3,49 en gaat zeker weten aangeschaft worden als ik over een aantal jaartjes op mezelf ga wonen.

Lightbox

Ik word altijd zó hebberig van die foto’s waarop lightboxes te zien zijn en ik kon er heel lang met mijn verstand niet bij hoe die dingen nou precies werken (ik ben niet zo technisch). Inmiddels weet ik dat een lightbox een apparaat is dat op batterijen licht geeft en dat geleverd wordt met maar liefst 85 letters, cijfers en symbolen zodat je zelf je eigen teksten erop kunt maken. Ideaal voor boekfoto’s dus, of voor opfleuring van de boekenkast! Het ding kost €22,50, dus het is wel een béétje een dure grap – maar dan heb je ook wat.

De Spread the Booklove-producten zijn ideaal voor je Boekstagram, je blogfoto’s, het boekig maken van je interieur én om te laten zien dat je een absolute boekenwurm bent, en ze zijn gewoon ontzettend leuk!

Welke Spread the Booklove-spullen heb jij al of wil je graag hebben?