Ik doe mee aan Boektober!

onder The Book Lifestyle met 1 reactie op 28 september 2015

Ik vind het superleuk om mezelf met allerlei dingen uit te dagen, wat mijn persoonlijke leven betreft maar ook op het gebied van hobby’s en vaardigheden. Toen de Boektober-uitdaging voorbij kwam in mijn Facebookfeed wist ik dan ook vrijwel meteen zeker dat ik wilde meedoen: een hele maand zoveel mogelijk boeken lezen, nog meer dan je nu al leest? Count me in!

Met mijn Goodreads-challenge gaat het super en ik heb ook niet het idee dat ik te weinig lees, maar ik vind wel dat ik te langzaam lees. Die voorsprong op de challenge heeft nog steeds te maken met de hoeveelheid boeken die ik in de vakantie heb gelezen en laatst deed ik over een boek ruim tweeënhalve week, terwijl dat voor mij echt enorm lang is. Ik wil dus graag lekker in een leesflow komen, kijken hoeveel ik kan lezen en vooral die fijne leesmomentjes vinden tussen de hectiek van studie, stage en bloggen door. O ja, en geen tijd verspillen aan boeken die ik eigenlijk niet wil lezen, maar gewoon lekker lezen wat leuk is!

Mijn doel voor Boektober wordt om ongeveer 10 boeken te lezen. Dit omdat ik er normaal gesproken in een maand wel vijf lees en ik zit in zo’n periode dat ik het liefst boeken lees die niet al te dik zijn, omdat ik daar heerlijk snel doorheen vlieg. Misschien ish et wel een heel ambitieus doel, want ik weet heel goed dat ik er fantastisch in ben om onrealistische doelen te stellen, maar uiteindelijk maakt me dat niet zoveel uit: ik wil gewoon een maandje meer lezen dan ik normaal doe en als dat lukt zullen het sowieso meer boeken zijn dan normaal. Welke titels ik ga lezen weet ik nog niet: misschien maak ik in de aanloop naar oktober nog een lijstje, of misschien pak ik gewoon de boeken waar ik op dat moment zin in heb. Meestal werkt het bij mij niet om te plannen wat ik ga lezen, dan voelt het zo stroef. Dus… ik ben benieuwd!

Boektober

Doen jullie ook mee met Boektober? En wat is je doel?