Winactie: Het tweede boek van Tess!

onder Winacties met 2 reacties op 12 mei 2016

Eerder deze week verscheen de recensie van Het tweede boek van Tess, waarover ik oneindig lyrisch was omdat het gewoon zo ontzettend prachtig was. Het is wat mij betreft absoluut een boek dat je móet lezen, helemaal als je deel één ook al super vond. En dus heb ik geweldig leuk nieuws! Van uitgeverij Clavis heb ik toestemming gekregen om de allereerste winactie in de geschiedenis van The Book Review met precies dit boek te doen!

Het tweede boek van Tess

Tess begint haar leven langzaam weer een beetje op de rit te krijgen: haar hechte vriendschap met Lucas zorgt voor vastigheid, haar eerste boek is gepubliceerd en ze vermaakt zich prima met nieuwe vriendinnen en haar dagelijkse dingen. Maar dan gebeurt er iets verschrikkelijks met Lucas waardoor Tess’ hele wereld op zijn kop komt te staan: alle verdriet, woede en verwarring van haar leven tot nu toe komen eruit en ze weet niet meer hoe ze verder moet. Maar dan komt er iemand op haar pad die haar lijkt te kunnen redden. De vraag is alleen of ze dat wel wil.

Dit is zo’n boek dat je helemaal overneemt. Het sluipt in je systeem en laat je niet meer los tot je het uit hebt, wat dan ook zo snel mogelijk moet gebeuren – en daarna blijft het nog heel lang na-echoën. Het is een boek dat oneindig veel met je doet en daar kun je je met geen mogelijkheid op voorbereiden. In Het boek van Tess kreeg ik zó ontzettend veel bewondering voor Tess als personage, voor hoe authentiek en prachtig en integer zij is, voor hoe goed ze zichzelf kent en tegelijkertijd hoe verward ze eigenlijk is. En ik hoefde alleen maar de eerste alinea te lezen in Het tweede boek van Tess en BAM ze had mijn hart alweer veroverd. Het hele boek neemt je over, zoals ik al zei, maar Tess doet dat nog veel meer. Tess kruipt in je hoofd en domineert je gedachten zodat je alleen nog maar over het boek kunt nadenken en ze springt in je hart zodat alles wat zij voelt, jou ook raakt. Tess is een eindeloos uniek personage met haar manier van leven, haar gedachten en bezigheden en idealen, en toch is ze precies zoals wij allemaal zijn met haar kwetsbaarheid, haar rauwe emoties, haar beschadigingen en haar fladderende geest die alles en tegelijkertijd niets wil.

Winactie Tess

Winnen?

Ik geef één exemplaar van Het tweede boek van Tess weg aan een lucky lezer! Ik ben niet zo van het simpelweg reageren of van die like & share-winacties, dus ik wil wel graag dat je er iets voor doet. Maar wees gerust… het is niet moeilijk!

1. Like de Facebookpagina van The Book Review (als je dat nog niet deed).
  2. Volg het Bloglovin’-account van The Book Review (als je dat nog niet deed).
  3. Laat een reactie achter op deze post waarin je antwoord geeft op de vraag: waar zou jouw eerste écht uitgegeven boek over gaan? Hoe uitgebreider, hoe beter!
  4. Voor extra punten: volg het Instagram-account van The Book Review (als je dat nog niet deed).
  5. Je kunt meedoen tot 1 juni: op die dag bekijk ik alle reacties en kies ik een winnaar. Zorg dat je een geldig e-mailadres invult bij het reageren! De winnaar krijgt uiterlijk 5 juni Zorg dan dat je bijtijds je adresgegevens terug mailt, anders kies ik iemand anders!

Ik ben heel benieuwd naar alle reacties!