Over

Mijn naam is Vivian, 27 jaar en boekenwurm in hart en nieren. Al van jongs af aan verslind ik elk geschreven woord dat me aanspreekt, waardoor ik al heel gauw de AVI-boekjes voorbij was en als negenjarige al de meest exquise woorden kende. Ik vind het heerlijk om door een boek te worden meegenomen naar een andere wereld en daar helemaal in op te gaan, om andere levens te leiden via de personages en gewoon te genieten van de kunst die literatuur kan zijn en de magie die het met zich kan meebrengen. Daarnaast vind ik buiten het lezen ook schrijven geweldig en schrijven over boeken en lezen dus al helemaal. Doordat ik een behoorlijk ervaren lezer ben – of zo beschouw ik mezelf althans – kan ik heel kritisch zijn op een boek en daar naar hartenlust hele pagina’s over doorgaan… en het feit dat ik de lerarenopleiding Nederlands heb gedaan, heeft dat analyserende nog meer aangewakkerd.

Sinds mijn afstuderen werk ik aks redacteur, corrector en content creator en probeer ik mijn tijd te verdelen tussen alle 86 passieprojecten: ik heb een persoonlijke blog, een gamesblog, een online lifestylemagazine… en daarnaast schrijf ik graag opinieartikelen, poëzie en korte verhalen en is mijn inspiratie voor romans ook vrij onuitputtelijk. Ik hou daarnaast enorm van series, films en muziek.

Ik hou van ontzettend veel verschillende auteurs: van Jojo Moyes en Petra Vollinga tot Colleen Hoover en Rebecca Yarros, van Kiera Cass en Danielle Bakhuis tot Jenny Han en Claudia Gray. Ik lees Young Adult, New Adult, feelgoodromans, sciencefiction, fantasy, contemporary, thrillers, vertaald, Nederlandstalig… en ook poëzie en non-fictie vind ik fijn.

The Book Review

Er zijn onwijs veel boekenblogs op het internet te vinden, in Nederland alleen al. Soms lijken ze op elkaar, bijvoorbeeld in de genres die vooral gerecenseerd worden… maar uiteindelijk heeft toch elke blogger een unieke manier van lezen en beoordelen en schrijven, en juist dat vind ik zo leuk aan het zelf lezen van recensies. Wat ik echter ook héél leuk vind, is wanneer een recensie ietsje dieper gaat dan alleen het wel of niet leuk vinden van iets: als er een beetje gegraven wordt, als een boek een beetje wordt afgepeld en ontleed en er wordt gekeken naar wat de schrijver precies doet en hoe dat overkomt op de lezer. Dat is hoe ik zelf ook schrijf.

Met The Book Review wil ik graag het beste van twee werelden combineren: mijn persoonlijke, ongezouten kritische mening gecombineerd met wat ik weet over literatuur en stijltechnieken. Nog steeds heel persoonlijk, maar ook net even wat serieuzer en kritischer. Daarnaast schrijf ik ook artikelen over boekennieuws, ontwikkelingen in de boekenwereld, analyses van hoe boeken ”werken” en welke keuzes auteurs maken en hoe mensen lezen. En natuurlijk hoort af en toe lekker fangirlen over verwachte boeken, verfilmingen of andere dingen er ook bij.

Lezen is slechts de helft van het verhaal… met het schrijven over boeken begint de lol pas echt.

Recensiebeleid

Wil je dat ik een boek voor je recenseer? Houd dan alsjeblieft rekening met de volgende punten:

• Ik geef de voorkeur aan ebook-formats.
  • Ik deel mijn recensies exclusief op mijn blog: wel plaats ik ook altijd een link op Facebook, Twitter en Goodreads en zet ik de conclusie op Bol.com.
  • Mijn recensies zijn altijd eerlijk en transparant, ook wanneer het recensie-exemplaren betreft.
  • Ik plaats de recensies nooit binnen een bepaalde tijd: door drukte en gezondheidsproblemen kan dit soms even duren.

Privacybeleid

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 20 september 2020.

The Book Review vindt het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met uw persoonsgegevens.

Ik ben mij ervan bewust dat u vertrouwen stelt in mij. Ik zie het dan ook als mijn verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laat ik u weten welke gegevens ik verzamel als u mijn website gebruikt, waarom ik deze gegevens verzamel en hoe ik hiermee uw gebruikservaring verbeter. Zo snapt u precies hoe ik werk.

Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van The Book Review. U dient zich ervan bewust te zijn dat The Book Review  niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren.

The Book Review respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u mij verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

Gebruik van verzamelde gegevens

Gebruik van  diensten
Wanneer u zich aanmeldt voor een van mijn diensten vraag ik u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van The Book Review of die van een derde partij. Ik zal deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover ik beschik.

Communicatie
Wanneer u e-mail of andere berichten naar mij verzendt, is het mogelijk dat ik deze berichten bewaar. Soms vraag ik u naar de persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van The Book Review of die van een derde partij. Ik zal deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover ik beschik.

Ik verzamel gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in mijn bezoekers, zodat ik mijn diensten hierop kan  afstemmen.

Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van The Book Review of die van een derde partij. Ik gebruik deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Doeleinden
Ik verzamel of gebruik  geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij ik van tevoren uw toestemming hiervoor heb verkregen. Bijvoorbeeld het doorgeven van uw adres bij het winnen van een winactie.

Derden
De informatie wordt niet met derden gedeeld met uitzondering van webapplicaties welke ik gebruik ten behoeve van deze blog. Deze gegevens zullen enkel gebruikt worden ten behoeve van het doel van de betreffende applicatie en zullen niet verder verspreid worden. Verder kan in enkele gevallen de informatie intern gedeeld worden. Iedereen die door mij in vertrouwen wordt genomen, is verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Veranderingen
Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.

Keuzes voor persoonsgegevens
Ik bied alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op enig moment aan mij is verstrekt.

Aanpassen/uitschrijven communicatie
Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit mijn bestanden wilt laten halen, kunt u contact met mij opnemen. Dit kan via contact@thebookreview.nl.

De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op mijn en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.