Blossom Books en de Lunar Chronicles

onder Nieuws met 2 reacties op 21 juni 2016

Ik vind dat Nederlandse uitgevers tegenwoordig heel goed bezig zijn: er worden steds meer internationale YA-sensaties vertaald, er worden deals gesloten voor complete series, originele omslagen worden netjes behouden, titels worden niet meer zo verbasterd en er is ook steeds meer erkenning voor de Nederlandstalige en de diverse YA. Ook uitgeverij Blossom Books verdient een dikke pluim voor hoe hard zij hun best doen om de lezers blij te maken: wat mij betreft moeten we ze een applaus geven, want vorige week werd bekend dat Blossom Books alle boeken van Marissa Meyer heeft aangekocht! LANG LEVE BLOSSOM BOOKS!

Lunar Chronicles

Marissa Meyer is de auteur van de Lunar Chronicles, een reeks van vier hervertellingen van populaire sprookjes met een flink aantal al even populaire novelles. De serie is een kruising tussen fantasy en dystopia, en in de vier boeken staan respectievelijk Assepoester, Roodkapje, Rapunzel en Sneeuwwitje centraal, maar dan in een wereld die voornamelijk bestaat uit cyborgs, wezens die half mens en half robot zijn. De eerste twee boeken, Cinder en Scarlet, zijn jaren geleden in het Nederlands vertaald door uitgeverij Manteau – maar het liep niet zo goed, waardoor de andere boeken nooit vertaald zijn. Blossom Books heeft nu gehoor gegeven aan de vele fans van de boeken met dit geweldige nieuws: zij hebben ALLE boeken van Marissa Meyer aangekocht en zullen dus de gehele Lunar Chroincles-serie gaan uitgeven, inclusief de eerste twee delen. Met originele omslagen, en OOK de novelles! Dit zal in 2017 moeten gaan gebeuren: nog even geduld dus, maar een grote troost is wel dat de boeken dan back-to-back met steeds een maand ertussen zullen verschijnen, WOEHOEEEE! O, en als kers op de taart verschijnt dit najaar ook al Harteloos, een standalone van Marissa Meyer over de Hartenkoningin uit het verhaal van Alice in Wonderland. De Nederlandse vertaling verschijnt bijna gelijktijdig met de Amerikaanse release!

Lunar

EXCITED!

Ik heb Cinder gelezen en vond dat tegen mijn verwachtingen in echt een geweldig goed verhaal vol verrassende wendingen, ijzersterke details, toffe personages en gewoon een hele toffe wereld. Aan het tweede deel ben ik echter nooit begonnen, omdat ik dus wist dat het verder niet vertaald was en ik niet zoveel zin had om in het Engels verder te gaan: het eerste boek was voor mij echt een uitprobeerden. Ik ben er enorm enthousiast over, want ik ben al heel lang razend benieuwd naar de andere boeken, vooral omdat ze er zo waanzinnig mooi uitzien en ik het zo duizelingwekkend goed bedacht vind. Ik ben dus ontzettend benieuwd en ik vind dit, naast heel gedurfd, echt een hele sterke move van Blossom Books!

Kijk jij uit naar deze boeken?